19.12.2011

O pierogach, które wyszły przypadkiem

Miało być tylko o wigilijnych pierogach z suszonymi śliwkami i migdałami...

Ale kiedy je przygotowywałam, zostało mi trochę ciasta, do którego nie wystarczyło już śliwkowego farszu, więc postanowiłam wypełnić je białym serem, a dla urozmaicenia  dodałam skórkę pomarańczową i migdały...

Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. To zdecydowanie aktualny numer jeden na mojej liście pierogów z farszem na słodko! Gorąco polecam!







Pierogi na słodko na dwa sposoby

Składniki:

Ciasto:
150 g mąki pszennej
100 ml ciepłej wody

Mąkę przesiewamy na stolnicę i mieszamy ze stopniowo dodawaną wodą. Zagniatamy ciasto - powinno być gładkie, elastyczne i lśniące. Gotowe ciasto przekładamy do miski i przykrywamy ściereczką, żeby nie wysychało.

Farsz z białego sera, skórki pomarańczowej i migdałów:

250 g mielonego białego sera
1,5 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
2 łyżki mielonych migdałów
2 łyżki brązowego cukru

Wszystkie składniki dokładnie ze sobą mieszamy. Tak otrzymaną masą wypełniamy przygotowane wcześniej ciasto. Pierogi gotujemy we wrzącej, lekko osolonej wodzie około 5 minut. Podajemy ze śmietaną wymieszaną z mielonym cynamonem.

Farsz z suszonych śliwek i migdałów:
200 g miękkich suszonych śliwek
sok z 1/2 pomarańczy
kawałek kory cynamonowej
gwiazdka anyżu
5 goździków
łyżeczka ekstraktu waniliowego
1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
2 łyżki mielonych migdałów
2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej

Do garnuszka wkładamy śliwki, łyżkę skórki pomarańczowej, kawałek kory cynamonowej, anyż i goździki. Całość zalewamy wodą oraz sokiem pomarańczowym tak, aby śliwki były całkiem zakryte. Dodajemy ekstrakt waniliowy oraz mielony cynamon i całość gotujemy ok. 20-25 minut. Śliwki powinny być całkiem miękkie.

Ugotowane śliwki przekładamy do blendera i miksujemy tak, aby w masie wciąż zostały drobne kawałki śliwek. Masę studzimy, po czym dodajemy pozostałą skórkę pomarańczową oraz mielone migdały i całość dokładnie mieszamy. Tak przygotowanym farszem wypełniamy przygotowane wcześniej ciasto. Pierogi gotujemy we wrzącej, lekko osolonej wodzie około 5 minut. Podajemy ze stopionym masłem lub śmietaną.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...