26.07.2011

Makaron Mie z krewetkami z woka

Nie potrafię wyjaśnić dlaczego decyzję o zakupie swojego pierwszego prawdziwego woka podjęłam dopiero teraz - zwłaszcza, że bardzo lubię kuchnię azjatycką... Widocznie do niektórych decyzji - nawet jeśli jest się ich pewnym - trzeba zwyczajnie dojrzeć.

W każdym razie stało się i oto jest! Dumnie puszy się w mojej kuchni - jest teraz przecież gwiazdą, to jego pięć minut...

Makaron Mie z krewetkami z woka 

Składniki:
1 ząbek czosnku (przepuszczony przez praskę)
1 szalotka drobno pokrojona
1-centymetrowy plaster imbiru, pokrojony na cienkie paseczki
0,5 ostrej papryczki chilli bez pestek, drobno posiekanej
torebka gotowego sosu teriyaki (wybrałam blue dragon)
250 g dużych krewetek (wcześniej ugotowanych)
8 pałeczek krabowych surimi (pociętych na 2-cm kawałki)
1 czerwona papryka pokrojona w paski
6 kolb miniaturowej kukurydzy w zalewie (odsączonych i pokrojonych na pół)
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
duża garść kiełków słonecznikowych
1/4 cytryny
łyżka sosu ostrygowego
2 łyżki oleju kokosowego do smażenia (nadaje się także każdy inny olej lub oliwa wysokiej jakości)
250 g makaronu Mie

Krewetki i pokrojone pałeczki krabowe wrzucamy do miski, zalewamy sosem teriyaki i odstawiamy na min. 1 godzinę.

Kiedy krewetki i pałeczki krabowe są już po godzinnym leżakowaniu w sosie, przygotowujemy makaron Mie - zalewamy go 2 litrami gorącej wody i odstawiamy na 5 minut, a następnie odsączamy.

Na dnie woka rozgrzewany olej kokosowy, a kiedy jest już gorący wrzucamy: czosnek, posiekaną szalotkę, paski imbiru i posiekaną ostrą paprykę - smażymy 1 minutę na dużym ogniu, a następnie dodajemy pokrojoną w paski paprykę i całość smażymy jeszcze 3-4 minuty, aż papryka lekko zmięknie. Następnie dodajemy kolejno: krewetki i pałeczki razem z sosem teriyaki, kolby kukurydzy, a na koniec dolewamy sos ostrygowy i sok z cytryny. Całość smażymy około 4 minut, pod koniec smażenia dodajemy kiełki i natkę pietruszki. Pozostaje jeszcze tylko dodać wcześniej przygotowany makaron i smażyć całość jeszcze około 2 minuty. Gotowe!

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczny :) Czy możesz zdradzić gdzie kupiłaś makaron?

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście! Makaron Mie kupić można np. w dużych supermarketach - ja swój kupiłam w Carrefour, ale widziałam go też np. w Kuchniach Świata :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo, rozejrzę się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy3/05/2013

    dziś zrobiłem i polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy6/09/2013

    zrobiłem wczoraj - wszyscy byli zachwyceni - polecam!
    P.S.
    Nie miałem papryki chilli, ale równie skutecznie można je zastąpić posiekanymi papryczkami piri - piri.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...